سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یه گونی خبر
اگر بردبار نیستى خود را به بردبارى وادار چه کم است کسى که خود را همانند مردمى کند و از جمله آنان نشود . [نهج البلاغه]

نویسنده: فاطیما  سه شنبه 86/3/15  ساعت 12:12 صبح

 

یک پژوهش علمی درباره کار گروهی مورچه‌های ارتشی نشان داد که برخی از این مورچه‌ها هنگام رسیدن به چاله ها خود را به پلی برای حرکت سایر مورچه ها تبدیل می کنند. به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان دانشگاه بریستول مشاهده کردند که وقتی مورچه‌ها در حال گشت زدن بر روی زمین ناهموار هستند برخی از آنها از بدن هایشان برای پوشاندن چاله‌ها و کمک به تردد سایر مورچه‌ها استفاده می‌کنند.

این مورچه‌ها حتی انتخاب می‌کنند که کدامیک از آنها برای دراز شدن و پوشاندن سرتاسر هر یک از این سوراخ‌ها یا چاله‌ ها مناسب تر است. این تحقیقات که در مجله رفتار جانوران منتشر شده حاکی از آن است که این گروه از محققان ابتدا متوجه رفتار غیرعادی مورچه‌های ارتشی در موطن جنگلی بومی این حشره در پاناما شدند.

منبع:http://www.aent.persianblog.com/#6906878 وبلاگ حشره شناسی




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حشرات حیرت انگیز
[عناوین آرشیوشده]


 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت



اوقات شرعی


تعداد کل بازدید
81280
تعداد بازدید امروز
5
تعداد بازدید دیروز
4

درباره خودم
یه گونی خبر
فاطیما
سلام من فاطیما هستم . 13 سال دارم . این دومین وبلاگیه که می زنم وبلاگ دیگرم هم در پارسی بلاگه. با نام "چند کیلو امیدواری"که توش من داستان هایی رو که از کتاب های مختلف می خونم وبرام جالبه( وامیدوارکننده هم هست) با ذکر آدرس تایپ می کنم. ولی چون به جمع آوری خبرهای جالب علمی علاقه داشتم و دارم، تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتم امیدوارم که شما رو تا حدی از مطالب و نکات جالب علمی، هنری یا نکاتی که نظرمو جلب می کنه مثل بعضی بخش های عجیب ولی واقعی کوتاه و....... با خبر کنم . شما هم منو با نظراتتون خوشحال کنید و اگر وبلاگم ایرادی داشت بهم بگین( البته نه که فقط انتقاد کنیدا...) والتماس دعا.
لوگوی خودم
یه گونی خبر


لوگوی دوستان






دوستان
یادگارهای ماندگار
پاکنویس
حشره شناسی )
مریدنور
نم نم (پدر)
کشکول جوانی
پلاک






آرشیو
خرداد 86
بهار 1386


اشتراک