سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یه گونی خبر
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]

نویسنده: فاطیما  دوشنبه 86/3/28  ساعت 4:0 عصر

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات لازم برای مهار کردن طغیان بیماری مالاریا، پس از طوفان گونو انجام شده است.

 

وی افزود: وزارت بهداشت با همکاری ستاد حواث پیش بینی نشده اثر بهداشتی طوفان گونو را در استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دو مرحله تحت کنترل خود در آورده است.

وزیر بهداشت  گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع در مرحله اول در مقایسه با خیلی از کشورها تلفاتمان بسیار کمتر بود و در مرحله دوم هم در استانهای کرمان و هرمزگان موضوع جدی برای مراقبت های بهداشتی و سلامت افراد طوفان زده، نداریم.

لنکرانی افزود: تامین آب آشامیدنی سالم در جنوب استان سیستان و بلوچستان عمده ترین دغدغه ما در این استان پس از طوفان گونو است.

وی افزود: منطقه سیستان و بلوچستان و به ویژه جنوب این استان جزء مناطق آندمیک مالاریا (جایی که مالاریا بومی آنجاست) می باشد، پس از سیل، به علت جمع شدن آب در برخی مناطق، حشرات در آنجا تخم ریزی کرده و لارو بوجود می آید.

لنکرانی گفت: این موضوع باعث طغیان مالاریا در این مناطق می شود، به همین علت کارهای لازم برای مقابله با این موضوع شده است، و امیدواریم از طغیان مالاریا جلوگیری کنیم.

وی درباره کارهای انجام شده افزود: جاهایی که لازم بوده است سم پاشی و بایو فلاش انجام داده ایم و نیز هر جا لازم باشد از پشه بند آغشته به حشره کش استفاده خواهد شد.

منبع:www.iribnews.ir




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حشرات حیرت انگیز
[عناوین آرشیوشده]


 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت



اوقات شرعی


تعداد کل بازدید
81243
تعداد بازدید امروز
4
تعداد بازدید دیروز
4

درباره خودم
یه گونی خبر
فاطیما
سلام من فاطیما هستم . 13 سال دارم . این دومین وبلاگیه که می زنم وبلاگ دیگرم هم در پارسی بلاگه. با نام "چند کیلو امیدواری"که توش من داستان هایی رو که از کتاب های مختلف می خونم وبرام جالبه( وامیدوارکننده هم هست) با ذکر آدرس تایپ می کنم. ولی چون به جمع آوری خبرهای جالب علمی علاقه داشتم و دارم، تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتم امیدوارم که شما رو تا حدی از مطالب و نکات جالب علمی، هنری یا نکاتی که نظرمو جلب می کنه مثل بعضی بخش های عجیب ولی واقعی کوتاه و....... با خبر کنم . شما هم منو با نظراتتون خوشحال کنید و اگر وبلاگم ایرادی داشت بهم بگین( البته نه که فقط انتقاد کنیدا...) والتماس دعا.
لوگوی خودم
یه گونی خبر


لوگوی دوستان






دوستان
یادگارهای ماندگار
پاکنویس
حشره شناسی )
مریدنور
نم نم (پدر)
کشکول جوانی
پلاک






آرشیو
خرداد 86
بهار 1386


اشتراک