سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یه گونی خبر
به بازماندگان دیگران نیکى کنید تا بر بازماندگان شما رحمت آرند . [نهج البلاغه]

نویسنده: فاطیما  شنبه 86/3/26  ساعت 10:32 عصر

تعهد یک مادر به پرورش کودک حتی اگر ناشی از جبر زیست‌شناختی باشد، رفتارهای شگفت‌آوری را باعث می‌شود. پدرها توجه کنند. حتی در یکی از ۳۰۰۰ گونه شناخته شده پشه‌ها یک پشه نر پیدا نمی‌کنید که حاضر باشد به خاطر بچه‌‌هایش خون بخورد.
در اغلب گونه‌های پشه‌ جانور ماده برای کمک به تولید تخمک علاوه بر رژیم غذایی معمول شیره گیاهی به خوردن یک وعده خون نیاز دارد. پشه‌های ماده برای یافتن قربانیانشان نشانه‌هایی مانند حرارت، رطوبت و خروج دی‌اکسید کربن بدن را دنبال می‌کنند.
به خصوص دی‌اکسیدکربنی که ما با تنفس از بدن خارج می‌کنیم، پشه‌‌ها را به سمت سر‌های ما جلب می‌کند، و آنها با پرواز در آنجا به دنبال محلی برای خون‌خواری می‌گردند.
وزوزی که پیش از فروکردن خرطوم تیز پشه به درون بدن‌تان برای مکیدن خون می‌شنوید، چیزی نیست جز صدایی با فرکانس بالا ناشی از به هم خوردن سریع بال‌های پشه. منبع: آفتاب
منبع :
وبلاگ حشره شناسی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حشرات حیرت انگیز
[عناوین آرشیوشده]


 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت



اوقات شرعی


تعداد کل بازدید
81247
تعداد بازدید امروز
3
تعداد بازدید دیروز
5

درباره خودم
یه گونی خبر
فاطیما
سلام من فاطیما هستم . 13 سال دارم . این دومین وبلاگیه که می زنم وبلاگ دیگرم هم در پارسی بلاگه. با نام "چند کیلو امیدواری"که توش من داستان هایی رو که از کتاب های مختلف می خونم وبرام جالبه( وامیدوارکننده هم هست) با ذکر آدرس تایپ می کنم. ولی چون به جمع آوری خبرهای جالب علمی علاقه داشتم و دارم، تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتم امیدوارم که شما رو تا حدی از مطالب و نکات جالب علمی، هنری یا نکاتی که نظرمو جلب می کنه مثل بعضی بخش های عجیب ولی واقعی کوتاه و....... با خبر کنم . شما هم منو با نظراتتون خوشحال کنید و اگر وبلاگم ایرادی داشت بهم بگین( البته نه که فقط انتقاد کنیدا...) والتماس دعا.
لوگوی خودم
یه گونی خبر


لوگوی دوستان






دوستان
یادگارهای ماندگار
پاکنویس
حشره شناسی )
مریدنور
نم نم (پدر)
کشکول جوانی
پلاک






آرشیو
خرداد 86
بهار 1386


اشتراک