سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یه گونی خبر
نقل می کنند که امام صادق علیه السلام این دو بیت را بارها برای مَثَل زدن می خواند [کنز الفوائد]

نویسنده: فاطیما  شنبه 86/3/26  ساعت 10:29 عصر

 

دانشمندان آلمانی موفق به تهیه داروی ضد سرطان نروپلاستوم (سرطان تنه عصب) از موم زنبور عسل شدند.
روزنامه الشرق الاوسط درنسخه اینترنتی امروز خود نوشت ..پروفسور "پیتر رایش"رئیس بخش داروهای بالینی دانشگاه بوخوم المان با بیان این خبر افزود پژوهشگران این دانشگاه با همکاری پروفسور"دیوید دیاز"از پژوهشگران دانشگاه دورتموند این کشور توانستند این داروی اثربخش را که اصطلاحا" کلو 502 "نامیده می شود،تهیه کنند. وی تاکید کرداین دارو پس از سه سال تحقیق وآزمایش دراین دو دانشگاه، تهیه شده است.
پروفسور رایش گفت موم زنبور عسل حاوی صمغی به نام "پروپلیس (propolis )"است که در درمان این بیماری بسیار تاثیر دارد .پروفسور رایش گفت آزمایشها درباره داروی استخراج شده از این ماده نشان داد این دارو بدون آسیب رساندن به سلولهای سالم، سلولهای سرطانی را نابود می کند.وی افزود هنوز سازوکار دقیق نحوه اثر بخشی این دارو مشخص نشده است اما آزمایشها نشان داد این دارو ابتدا ژنی را در سلولهای سرطانی فعال می کند واین ژن ازدرون موجب مرگ سلولهای سرطانی می شود.
پروفسور رایش گفت همه ساله هزار وهشتصد کودک و نوجوان آلمانی به این بیماری صعب‌العلاج کشنده مبتلا می شوند که تاکنون درمانی برای آن حتی ازطریق شیمی درمانی پیدا نشده بود.
منبع

وبلاگ حشره شناسی




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حشرات حیرت انگیز
[عناوین آرشیوشده]


 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت



اوقات شرعی


تعداد کل بازدید
81246
تعداد بازدید امروز
2
تعداد بازدید دیروز
5

درباره خودم
یه گونی خبر
فاطیما
سلام من فاطیما هستم . 13 سال دارم . این دومین وبلاگیه که می زنم وبلاگ دیگرم هم در پارسی بلاگه. با نام "چند کیلو امیدواری"که توش من داستان هایی رو که از کتاب های مختلف می خونم وبرام جالبه( وامیدوارکننده هم هست) با ذکر آدرس تایپ می کنم. ولی چون به جمع آوری خبرهای جالب علمی علاقه داشتم و دارم، تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتم امیدوارم که شما رو تا حدی از مطالب و نکات جالب علمی، هنری یا نکاتی که نظرمو جلب می کنه مثل بعضی بخش های عجیب ولی واقعی کوتاه و....... با خبر کنم . شما هم منو با نظراتتون خوشحال کنید و اگر وبلاگم ایرادی داشت بهم بگین( البته نه که فقط انتقاد کنیدا...) والتماس دعا.
لوگوی خودم
یه گونی خبر


لوگوی دوستان






دوستان
یادگارهای ماندگار
پاکنویس
حشره شناسی )
مریدنور
نم نم (پدر)
کشکول جوانی
پلاک






آرشیو
خرداد 86
بهار 1386


اشتراک