سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یه گونی خبر
دل احمق در دهانش و دهان حکیم دردلش است . [امام عسکری علیه السلام]

نویسنده: فاطیما  سه شنبه 86/3/22  ساعت 2:0 عصر

طبق مطالعات انجام شده، قرار گرفتن در معرض حشره کش‌ها، حتی در مقادیر کم می تواند منجر به تشدید بیماری پارکینسون شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با بررسی بر روی حداقل هزار نفر از افراد مبتلا به پارکینسون در پنج کشور مختلف، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن زیاد در برابر حشره کش‌ها، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را که همراه با تضعیف شدن مغز می باشد را تا 39 درصد افزایش می دهد. افرادی که در باغ‌ها کمتر با حشره کش‌ها سر و کار دارند، این افزایش تا 9 درصد می باشد.

 

پارکینسون یک بیماری غیرقابل علاج است که در آن سیستم عصب مرکزی غیرقابل کنترل شده و حرکت عضلات و گویش با مشکل مواجه می شود. همچنین یک سوم موارد این بیماری به اختلال مشاعر و جنون ختم می شود. در دنیا از هر 500 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می باشند. طی مطالعه‌ای از 959 نفردر خصوص میزان رویارویی آنها با حشره کش‌ها و دیگر مواد شیمیایی به مانند دیگر عوامل بیماری زا همچون سابقه بیماری در خانواده و صدمات وارده بر سر، سوالاتی به عمل آمد. کارگران مزارع در پنج منطقه، اسکاتلند، ایتالیا، مالت، سوئد و رومانی آزمایش شدند و در آنها ارتباط بین حشره کش‌ها و بیماری پارکینسون به اثبات رسید.

دکتر دیک سرپرست این تحقیق تاکید می کند که افزایش این عامل خطرزا به این معنی نیست که هیچ کس نمی تواند از حشره کش‌ها استفاده کند. عوامل ژنتیکی در شروع این بیماری نقش مهمی دارند و وجود حشره‌کش‌ها قطعه دیگری از این پازل می باشد.

منبع




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حشرات حیرت انگیز
[عناوین آرشیوشده]


 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت



اوقات شرعی


تعداد کل بازدید
81286
تعداد بازدید امروز
3
تعداد بازدید دیروز
8

درباره خودم
یه گونی خبر
فاطیما
سلام من فاطیما هستم . 13 سال دارم . این دومین وبلاگیه که می زنم وبلاگ دیگرم هم در پارسی بلاگه. با نام "چند کیلو امیدواری"که توش من داستان هایی رو که از کتاب های مختلف می خونم وبرام جالبه( وامیدوارکننده هم هست) با ذکر آدرس تایپ می کنم. ولی چون به جمع آوری خبرهای جالب علمی علاقه داشتم و دارم، تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتم امیدوارم که شما رو تا حدی از مطالب و نکات جالب علمی، هنری یا نکاتی که نظرمو جلب می کنه مثل بعضی بخش های عجیب ولی واقعی کوتاه و....... با خبر کنم . شما هم منو با نظراتتون خوشحال کنید و اگر وبلاگم ایرادی داشت بهم بگین( البته نه که فقط انتقاد کنیدا...) والتماس دعا.
لوگوی خودم
یه گونی خبر


لوگوی دوستان






دوستان
یادگارهای ماندگار
پاکنویس
حشره شناسی )
مریدنور
نم نم (پدر)
کشکول جوانی
پلاک






آرشیو
خرداد 86
بهار 1386


اشتراک